Girona ja forma part de les “Ciutats i viles amb caràcter” promugada per l’Agència Catalana de Turisme. Es tracta d’un segell de nova creació, adreçat a ciutats mitjanes de Catalunya amb una forta personalitat i rellevàncies en aspectes com el valor històric i cultural, enogastronòmic o artístic i creatiu.
L’adhesió a aquesta marca té com a com a objectiu enfortir el posicionament de Girona en l’àmbit del turisme cultural i patrimonial a més de poder participar de manera preferent en accions destacades que organitzi l’Agència Catalana de Turisme durant l’any vinent.
La tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, ha destacat que “amb aquest segell es posa en valor el caràcter historicocultural, gastronòmic i artisticocreatiu de la ciutat i s’entra a formar part de les accions de promoció de l’Agència Catalana de Turisme previstes per a l’any 2018 i que van encaminades a posicionar Catalunya com a destinació de referència del turisme cultural”.