La Federació del Comerç de la Bisbal d’Empordà, juntament amb una dotzena d’associacions de comerç de comarques gironines, la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) i les cambres de comerç de Girona i Palamós van presentar la setmana passada al centre cultural La Mercè de Girona, la II edició de La ComerÇiada. La iniciativa, que té com a objectiu impulsar el sector del comerç local i posar en valor els establiments de proximitat mitjançant accions creatives i diferenciades a cada comarca, incrementa aquest any un 16% les adhesions, amb més de 700 establiments participants, i centenars d’activitats dirigides a promoure la compra en el sector i agrair la fidelitat i aposta pel comerç local a la clientela. La campanya es durà a terme del 18 al 20 d’octubre.

Durant l’acte de presentació, la presidenta de Girona Centre Eix Comercial, Mercè Ramírez de Cartagena, va subratllar que «la força de la unió» és el «gran motor» de la campanya, que aquest any lidera l’entitat gironina en qualitat d’amfitriona. Ramírez de Cartagena va qualificar el projecte de «reivindicatiu i festiu» i va destacar el nombre i l’originalitat de les propostes promocionals de les associacions i comerços.

Somriures de colors per tots els comerços
Amb el lema “Somriures de colors”, la campanya vol comunicar els valors dels comerç local: proximitat, professionalitat, sostenibilitat, confiança i empatia. La proposta s’articula a través d’un somriure com a element principal i decoratiu que lluiran tots els comerços participants, a més d’una col·lecció de bosses 2D de metacrilat, de diferents colors, i cartells promocionals. La campanya s’acompanya d’una aposta publicitària important en premsa i ràdio d’àmbit nacional, gràcies al suport institucional de les cambres de comerç. També s’ha produït un espot que es podrà veure a les televisions locals.

Les associacions de comerciants que formen part de la campanya, a més de la Federació del Comerç de la Bisbal són: Associació de Comerciants de Celrà, Associació de Comerciants d’Olot, Associació d’Empresaris Roses- Cap de Creus, Associació de Botiguers de Blanes, Associació Guíxols Comerç i Turisme (Sant Feliu de Guíxols), Estartit Comerç, Federació d’Unió d’Empresaris de Salt, Girona Centre Eix Comercial, Fecotur Palamós, Oohxigen Comerç i Negoci de Palafrugell, Sant Antoni Comerç (Sant Antoni de Calonge) i Ripoll Comerç.

La ComerÇiada, que es va celebrar per primera vegada l’any passat com a contraoferta a la campanya Black Friday, beu d’altres iniciatives d’èxit de suport al comerç local com ara l’Small Business Saturday americà o el Shop Local Day espanyol. La campanya reivindica el comerç local com a puntal fonamental per mantenir la vitalitat i la identitat de les ciutats i pobles. Més enllà de ser un simple intercanvi de béns i serveis, les botigues de barri representen un teixit social connector. Els comerços locals fomenten la creació de vincles entre veïns, generen ocupació i reinverteixen els beneficis en l’economia de la pròpia comunitat. Des de la FOEG i les associacions de comerciants es creu fermament que un barri amb un comerç local viu és un barri més segur, més inclusiu i amb una major qualitat de vida per a tothom. Per això, conviden a tots els ciutadans a apostar pel comerç local, no només com una opció de compra, sinó com un compromís amb el futur del nostre entorn i país.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*