El servei de recollida de residus amb contenidors intel·ligents comença avui, 31 de març, de forma progressiva a Sant Narcís. Durant els primers dies conviuran els dos sistemes, els contenidors oberts i els tancats, ja que de forma esglaonada s’aniran retirant els vells i es col·locaran els nous a les diferents àrees de contenidors que hi ha al barri.

Els veïns i veïnes que encara no tinguin les targetes necessàries per obrir els contenidors, poden anar-les a recollir fins al 5 d’abril en diferents punts. Aquesta setmana, el punt habilitat per recollir el material és el Centre Cívic Sant Narcís, que estarà obert el dimarts i el dijous, de 10 a 16 h, i el dissabte, de 10 a 13 h.

Aquests dies també estarà en marxa el punt de recollida itinerant, una furgoneta que es col·loca en diferents llocs estratègics del barri que tenen una alta freqüència de pas de persones. Concretament, el punt estarà a l’Escola Àgora, al parc Central de Rafael Masó i Valentí, a l’Escola FEDAC Sant Narcís, davant el parc de la Comtessa Ermessenda, l’Escola Cassià Costal i la plaça d’Empúries, en diferents dies i horaris que es poden consultar a la web.

Així mateix, la ciutadania es pot adreçar a les quatre Oficines de Suport a la Gestió de Residus que hi ha a la ciutat. En concret, al barri de Sant Narcís n’hi ha una situada al número 12 del carrer de Santiago Rusiñol, que obre els dimarts i els dijous, de 9 a 14 h. En aquest punt també s’hi poden adreçar les persones residents a Sant Narcís que fan el porta a porta i que encara no tenen el material necessari per usar aquest sistema.

Funcionament dels contenidors intel·ligents

La recollida de residus amb contenidors intel·ligents consisteix en àrees a la via pública amb dos tipus de contenidors de recollida: un de marró per a la fracció orgànica i un altre gris de multifracció per dipositar-hi, cada dia, la fracció que correspongui. Així doncs, un mateix contenidor és utilitzat per introduir-hi els residus de diferents fraccions (cartó, envasos, vidre i rebuig). També hi ha una bústia per recollir el tèxtil sanitari (compreses, bolquers, mascaretes…).

Els contenidors estan tancats i només s’obren de les 7 h a les 22 h amb una targeta electrònica que l’Ajuntament de Girona facilita a les persones i locals autoritzats.

Pel que fa al calendari de recollida, l’orgànica s’ha de llençar dimarts, dijous i diumenge; el vidre, dilluns; els envasos, dimecres i dissabte; el paper, dijous; la resta, divendres; i el tèxtil sanitari, dilluns, el dimecres i també divendres juntament amb la resta.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*