En el properes setmanes començaran les obres del nou espai, que esdevindrà la terminal de les línies de bus L3 i L4 que connecten Girona i Salt. Es pacificarà l’espai retirant 42 places d’aparcament i incorporant més arbrat i mobiliari urbà

La Generalitat de Catalunya iniciarà en les properes setmanes les obres de transformació de l’aparcament ubicat a sota el viaducte del tren entre el carrer de Santa Eugènia i la travessia del Carrilet per convertir-lo en una nova plaça. Es tracta d’una remodelació lligada al projecte de la xarxa de bus ràpid (BRCat) de la Generalitat, que busca augmentar i millorar l’oferta de transport públic.

Avui al migdia, l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar; la tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, Cristina Andreu i Displàs, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas, han presentat la proposta als mitjans de comunicació.

Gràcies a aquestes obres, l’aparcament es convertirà en la nova terminal de les línies de bus L3 i L4 que connecten Girona i Salt. La remodelació de l’espai preveu la retirada de 42 places d’aparcament de zona blava que se substituiran per nou arbrat i mobiliari urbà, i el manteniment del carril bici de sota les vies, que travessarà la plaça. També s’incorporaran noves places de càrrega i descàrrega a la travessia del Carril. D’aquesta manera, Girona guanya un nou espai públic pacificat al costat de la plaça de Joan Brossa, on s’aprofitarà per millorar la circulació entre persones vianants i ciclistes.

“Amb aquest seguit d’actuacions reforcem la cohesió de l’àrea urbana a través d’una mobilitat sostenible, ja que es connectarà Girona i Salt de forma directa”, ha destacat l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar.

Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana del consistori, Cristina Andreu i Displàs, ha ressaltat el fet que “les veïnes i veïns de la zona guanyen una nova plaça”. “La proposta millorarà la convivència entre vianants i bicicletes en aquest tram de sota vies alhora que ofereix una nova terminal de busos que facilitarà la connexió entre barris i la intermodalitat amb el tren”, ha afegit Andreu.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, ha explicat que “treballem per fomentar i millorar el transport públic en la vessant de les tarifes, de la millora de les freqüències i, en aquest cas, també de les infraestructures per fer-les més accessibles”.

La durada prevista de l’obra en aquest àmbit és de 6 mesos.

Més projectes associats al BRCat

La remodelació de la plaça s’emmarca dins del projecte BRCat impulsat per la Generalitat i té incidència en d’altres projectes a la ciutat de Girona.

En primer lloc, ja s’han iniciat les obres per construir un carril bus per sentit que connectarà la plaça de Mercè Rodoreda de Salt i el pont del Dimoni de Girona. L’L9 de bus urbà passarà d’una freqüència de 30 minuts a 15 minuts. Aquest corredor també incorporarà un carril bici. En segon lloc, d’aquí a uns quatre mesos està previst iniciar la remodelació de l’avinguda de Sant Narcís amb l’ampliació de les voreres. L’obra implicarà que, temporalment, el carrer només tingui un sentit de circulació.

La Generalitat calcula que la millora del servei captarà entre 300.000 i 500.000 noves persones usuàries.

Podeu consultar més informació sobre les actuacions al web girona.cat/brcat-girona.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*