L’Ajuntament de Girona ha presentat la imatge que il·lustrarà la marca de sostenibilitat turística “Menja’t Girona” en un acte a Can Po Vell. El logotip s’ha creat i dissenyat a través d’un procés participatiu en el qual han participat 46 agents i actors rellevants del territori vinculats al turisme, l’allotjament, les agències de viatge, la gastronomia, l’educació, les entitats comunitàries, les persones hortolanes i la ciutadania en general.
El logotip pretén ser la insígnia de la marca “Menja’t Girona”, en el qual es mostrin valors com la proximitat; l’experiència local, responsable, inclusiva i cooperativa; l’economia circular; la sostenibilitat ambiental, social i econòmica; la sobirania alimentària i el concepte de ciutat comestible, i la producció agrícola socioambientalment responsable. Amb aquesta marca es vol posar en valor el patrimoni natural i els productes de circuit curt, i alhora es vol incrementar la competitivitat i la sostenibilitat de la destinació i dinamitzar i reactivar l’economia local.
“Menja’t Girona” pretén ser un projecte integrador, transformador i innovador que busca diversificar l’oferta i els espais turístics de la ciutat cap a altres barris per així oferir noves experiències més enllà del centre històric i enfocades al turisme sostenible. També vol contribuir a millorar la connexió de l’entorn natural amb noves vies, i a reforçar la cohesió social del barri de Santa Eugènia generant activitat que repercuteixi a la zona. Alhora pretén potenciar els productes de circuit curt de consum de les hortes de Santa Eugènia i l’economia circular.