El proper diumenge 12 d’agost se celebra al Parc de l’Estació de Castell d’Aro la 18a Trobada Vaporista de la Vall d’Aro amb un conjunt d’activitats gratuïtes i obertes a tothom. El principal atractiu de la jornada és la possibilitat de circular en diversos minitrens a l’entorn de 700 metres, que fa sempre les delícies dels més menuts. Aquest és un dels set únics circuits de modelisme a escala que hi ha a Catalunya. Una jornada organitzada per l’Associació del Trenet de la Vall d’Aro, tot coincidint amb el seu 23è aniversari (1995-2018) i per la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro. Més enllà de la diada, tot l’any es pot gaudir del trenet, cada diumenge i festiu de l’any, tant a l’estiu -de juny fins a l’11 de setembre-  (18-20 h) com en la resta d’estacions (11-13 h).

El tren de Sant Feliu de Guíxols a Girona, conegut popularment com a Feliueto Carrilet, es va inaugurar l’any 1892, funcionant com a línia de passatgers i mercaderies fins l’any 1969. Va ser el primer de la península en utilitzar la via estreta, ja que així es facilitava la construcció d’un traçat molt sinuós amb 82 corbes. L’any 2009 l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro va adquirir la locomotora núm. 5, juntament amb dos cotxes de viatgers amb tribuna. La locomotora va ser construïda el 1893 per la casa Lokomotivfabrik Krauss & Cie. A.G. de Munic, Alemanya, i va ser la darrera en fer el viatge Girona-Sant Feliu de Guíxols l’any 1969. Un vagó mixt, amb sis seients de primera classe i correus, adquirit a la dècada dels anys 90 pel consistori, acompanya la màquina. La part que en un primer moment ocupava la segona classe, va ser suprimida i en el seu lloc es va instal·lar una petita estafeta per permetre treballar l’empleat de correus. A l’exterior es va col·locar una bústia on es podien dipositar les cartes. La locomotora va ser restaurada per l’Associació El Trenet de la Vall d’Aro i es pot veure al Parc de l’Estació.

A la tardor de l’any 2016 es va fer una nova intervenció al parc per part del consistori per potenciar l’exhibició del patrimoni ferroviari. D’un part, es va traslladar la ubicació de la locomotora fins a un nou tram de via i s’hi van enganxar tres vagons (un de càrrega, un vagó mixt amb sis seients de primera classe i correus, i un de passatgers), just davant de la reproducció d’una nova andana (de 19 metres lineals, 1’20 m d’amplada i 30 cm d’alçat) construïda per recrear l’antiga imatge del conjunt de l’estació que es completarà amb la restauració i instal·lació d’una marquesina de fusta. La intervenció també va incloure 46 nous metres lineals de recorregut per al trenet, la pavimentació entre el recorregut i la nova andana, enjardinament, mobiliari urbà i instal·lacions elèctriques.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

*